"Kemenangan di Hulu Selangor ini merupakan satu peralihan yang sangat besar ertinya sebab kita bertanding di sebuah negeri yang dikuasai parti (pakatan) pembangkang, kita berjaya menawan semula kawasan ini dalam sebuah negeri yang dikuasai (pakatan) pembangkang,” PM selepas pengumuman kemenangan BN di Hulu Selangor.

Monday, April 5, 2010

Tempoh Pembangkang Kuasai Hulu Selangor Sudah Tamat

KUALA KUBU BARU, 3 April (Bernama) -- Sambil menyifatkan kemenangan Parti Keadilan Rakyat (PKR) di kerusi Parlimen Hulu Selangor sebagai pinjaman, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata tempoh itu sudah tamat.

Najib yang juga Pengerusi Barisan Nasional (BN) berkata ini kerana kawasan itu merupakan kawasan tradisi BN dan sudah tiba masanya ia dikembalikan semula kepada BN.


"Tempoh pinjaman sudah tamat...cukuplah kawasan ini di bawah pembangkang," katanya ketika berucap kepada jentera BN bagi Pilihan Raya Kecil Hulu Selangor di perkarangan Bangunan Umno Hulu Selangor di sini Sabtu.

Dalam ucapannya selama 15 minit bermula pukul 3 petang itu, Najib yang menyambut ulang tahun pertama sebagai Perdana Menteri pada Sabtu berkata, kemenangan BN perlu sebagai tanda pulihnya keyakinan rakyat.

Beliau berkata ia juga bagi mnembuktikan sentimen bahawa sokongan kepada pembangkang pada Pilihan Raya Umum 2008 hanyalah sementara.

Katanya, kemenangan itu juga boleh menyumbang kepada sasaran majoriti dua pertiga kerusi Parlimen BN sebagai parti pemerintah.

Najib juga berseloroh bahawa kemenangan itu penting untuk beliau berhadapan dengan Presiden Amerika Syarikat Barack Obama yang akan ditemuinya dalam lawatan beliau ke negara itu tidak lama lagi.

"Saya nak jumpa Obama dengan kekuatan politik...saya nak kata 'Mr President, Hulu Selangor is BN's constituent...walaupun Obama mungkin tak tahu Hulu Selangor itu di mana," katanya yang disambut dengan ketawa oleh mereka yang hadir.

Najib juga mengiktiraf jentera pergerakan Wanita Umno yang disifatkan sebagai tulang belakang BN bagi memastikan kemenangan di Hulu Selangor. -- BERNAMA

No comments:

Post a Comment