"Kemenangan di Hulu Selangor ini merupakan satu peralihan yang sangat besar ertinya sebab kita bertanding di sebuah negeri yang dikuasai parti (pakatan) pembangkang, kita berjaya menawan semula kawasan ini dalam sebuah negeri yang dikuasai (pakatan) pembangkang,” PM selepas pengumuman kemenangan BN di Hulu Selangor.

Wednesday, April 21, 2010

Anwar terdesak rakan AS sedar beliau talam dua muka: Najib

BUKIT BERUNTUNG: Datuk Seri Najib Razak berkata, Datuk Seri Anwar Ibrahim kini terdesak apabila rakannya di Amerika Syarikat (AS) mula sedar beliau adalah pemimpin talam dua muka.

Perdana Menteri berkata, kenyataan Anwar berhubung isu Apco menyedarkan mereka yang Anwar tidak berpegang kepada prinsip sebaliknya hanya mengutamakan keuntungan politik.



"Dia (Anwar) ini suka perlekeh AS maka dia ditempelak balik sebab kawan-kawan dia lihat dia pemimpin talam dua muka. Kerana selama ini banyak pemimpin AS termasuk yang keturunan Yahudi menjadi kawan baik dia. "Tetapi sekarang ini dia bawa balik cerita Apco ada kaitan Yahudi. Jadi mereka kata, apa pulak nak jadikan ini isu, ini tidak benar sama sekali, maka dia (Anwar) dah rugi di AS.

"Kenapa? Boleh jadi nak sangat menang di Hulu Selangor. Kerana nak menang, dia cakap apa yang orang sini boleh terima untuk dapat keuntungan politik walaupun rugi di sana (AS).

"Ini jelas terbukti sekali lagi mainan politiknya. Bukan soal prinsip," katanya ketika berucap pada majlis makan malam di Pusat Gerakan Barisan Nasional (BN) di Bukit Sentosa sebentar tadi.

Hadir sama, Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin; Pengarah Jentera Pilihanraya Kecil Parlimen Hulu Selangor, Datuk Seri Noh Omar; Naib-naib Presiden Umno, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal dan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi; Ketua Wanita BN, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil; Presiden Parti Progresif Rakyat (PPP), Datuk M Kayveas dan calon BN, P Kamalanathan. - Harian Metro

1 comment:

  1. anwar mmg terdesak dan sudah di penghujung kariernya...Allah MAHA ADIL!

    ReplyDelete