"Kemenangan di Hulu Selangor ini merupakan satu peralihan yang sangat besar ertinya sebab kita bertanding di sebuah negeri yang dikuasai parti (pakatan) pembangkang, kita berjaya menawan semula kawasan ini dalam sebuah negeri yang dikuasai (pakatan) pembangkang,” PM selepas pengumuman kemenangan BN di Hulu Selangor.

Friday, April 23, 2010

PKR semakin parah : Ketua, Setiausaha Pemuda PKR Kelantan Keluar Parti

BEKAS Ketua Angkatan Muda Keadilan Kelantan, Wan Khairul Ihsan Wan Mohamad (dua kiri) dan setiausahanya, Ezry Zainal Abidin (dua kanan) menyerahkan borang keahlian UMNO kepada Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Seri Mustapha Mohamed di Bukit Beruntung, Hulu Selangor, 22 April.

HULU SELANGOR: Menjelang tiga hari sebelum proses pembuangan undi di Hulu Selangor dijalankan, Parti Keadilan Rakyat (PKR) terus tercalar moralnya apabila semakin ramai ahli dan pemimpin meninggalkan parti itu.

Hari ini, Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Kelantan, Wan Khairul Ihsan Wan Ahmad dan Setiausahanya, Ezri Zainal Abidin masing-masing mengisyhtiharkan keluar parti serta merta dan menjadi ahli Umno.

"Kami hilang kepercayaan kepada kepimpinan PKR Pusat khususnya Datuk Seri Anwar Ibrahim.
"Selain itu kami sebagai anak Kelantan juga telah hilang kepercayaan kepada Menteri Besar Nik (Abdul) Aziz (Nik Mat) serta barisan kepimpinannya di Kelantan," katanya pada sidang akhbar di sini.

Mereka turut menyerahkan borang permohonankeanggotaan Umno kepada Pengerusi Perhubungan Umno Kelantan, Datuk SeriMustapha Mohamed.

Selain mereka, dijangka empat orang lagi pemimpin dan ahli PKR Perlis akan mengumumkan pendirian yang sama petang ini. - mstar online


Bookmark and Share

No comments:

Post a Comment