"Kemenangan di Hulu Selangor ini merupakan satu peralihan yang sangat besar ertinya sebab kita bertanding di sebuah negeri yang dikuasai parti (pakatan) pembangkang, kita berjaya menawan semula kawasan ini dalam sebuah negeri yang dikuasai (pakatan) pembangkang,” PM selepas pengumuman kemenangan BN di Hulu Selangor.

Saturday, April 24, 2010

Anwar diktator : 100 ahli PKR keluar parti sertai UMNO

KLANG 23 April - Parti Keadilan Rakyat (PKR) terus menerima tamparan hebat apabila hampir 100 pemimpin serta ahli cawangan parti itu di Batu 4 Kapar, di sini mengisytiharkan keluar daripada parti itu dan menyertai UMNO. 

Mereka diketuai Ketua Cawangannya, Mohd. Shahbuddin Hasbullah yang mengumumkan keputusan tersebut, sekali gus membubarkan PKR cawangan berkenaan.


Pengumuman itu memberikan tekanan bertali-arus terhadap PKR yang berhadapan dengan krisis kepercayaan terhadap parti itu dan Penasihatnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Menurut, Mohd. Shahbuddin, keputusan untuk meninggalkan PKR serta membubarkan cawangan parti itu di Batu 4, Kapar dibuat berikutan rasa kesal dengan kepimpinan Anwar yang sanggup menggadaikan kepentingan negara dan ahli partinya sendiri.

"Beliau (Anwar) bersikap seperti diktator dan PKR kini berada dalam keadaan kucar-kacir. Saya ada baca banyak berita dari surat khabar, dari pelbagai sumber dan nampak bahawa beliau ada niat tidak baik.

"PKR juga tidak mempunyai perjuangan yang jelas kecuali memburuk-burukkan negara, mencaci serta memfitnah orang lain termasuk Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Najib kalau kita lihat menjelajah ke serata negara untuk menaikkan ekonomi negara, bukannya menjelajah ke seluruh benua untuk memburukkan, menghina negara," katanya kepada pemberita sempena pengisytiharan keluar daripada PKR di Sementa, di sini, malam tadi.

Majlis itu turut disusuli dengan penyerahan borang keahlian UMNO kepada Ketua UMNO Bahagian Kapar, Datuk Abdul Rahman Palil.

Tambah Shahbuddin, keputusan beliau serta ahli untuk meninggalkan PKR bukan kerana membenci mana-mana individu dalam parti itu atau dipengaruhi oleh mana-mana pihak.

Sebaliknya, tindakan itu dibuat kerana beliau serta seluruh ahli PKR cawangan itu tidak lagi percaya dan yakin dengan ideologi politik parti pembangkang itu yang banyak mencetuskan huru-hara di kalangan masyarakat di negara ini selain tidak melaksanakan janji-janji yang dibuat kepada rakyat sehingga ke hari ini. - Utusan

Bookmark and Share

No comments:

Post a Comment