"Kemenangan di Hulu Selangor ini merupakan satu peralihan yang sangat besar ertinya sebab kita bertanding di sebuah negeri yang dikuasai parti (pakatan) pembangkang, kita berjaya menawan semula kawasan ini dalam sebuah negeri yang dikuasai (pakatan) pembangkang,” PM selepas pengumuman kemenangan BN di Hulu Selangor.

Friday, April 29, 2011

SODOMY 2 VS VIDEO SEKS! !

Pasti ramai tertunggu-tunggu tentang skandal yang melibatkan Ketua Pembangkang Dato Seri Anwar Ibrahim terhadap kesnya iaitu liwat dan juga video seks. Adakah Anwar ‘Gay’ atau ‘Biseksual’ ? Hanya Allah SWT saja yang tahu.
Lelaki ‘Y’ telah dikenal pasti sebagai Anwar oleh peguam cara bagi kes itu. Hanya menunggu tarikh 16 Mei depan untukn keputusan sama ada Datuk Seri Anwar Ibrahim akan diperintahkan membela diri terhadap tuduhan meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan, akan diumumkan.Dalam isu video Anwar telah menafikan bahawa lelaki dalam video tersebut adalah dirinya. 

Namun apakah penafian tersebut mencukupi kepada umum? Apakah kata-kata Anwar masih dianggap kata-kata yang suci dan bersih? Anwar menyatakan ini taktik jahat BN. Bukankah Anwar sendiri mahaguru segala strategi politik menuduh dan memfitnah ini?

Cara Anwar mepertahankan dirinya dengan cara melabelkan pendedahan ini merupakan agenda jahat Barisan Nasional menjelang pilihan raya Sarawak sangat klasik dan klise sifatnya. Sama seperti kes liwatnya yang kaitkan juga denagn pimpinan BN.


Malahan jika ada lelaki lain yang hampir seiras dengan Anwar mengaku beliau lelaki dalam video tersebut, ia boleh menukar persepsi ramai orang terhadap skandal-skandal Anwar yang lain. 


Malahan jika terbukti kemudiannya lelaki dalam video tersebut bukan Anwar, maka beliau akan menggunakan isu ini untuk menjustifikasikan segala tuduhan lain terhadap beliau termasuk kes Mahkamah beliau sebagai fitnah dan konspirasi. Itulah permainan politik Anwar.

Walau apa pun kebenarannya akan muncul jua. Masyarakat akan terus menantikan sebuah gambaran jelas tentang pemimpin PKR itu.
Wallahualam

No comments:

Post a Comment