"Kemenangan di Hulu Selangor ini merupakan satu peralihan yang sangat besar ertinya sebab kita bertanding di sebuah negeri yang dikuasai parti (pakatan) pembangkang, kita berjaya menawan semula kawasan ini dalam sebuah negeri yang dikuasai (pakatan) pembangkang,” PM selepas pengumuman kemenangan BN di Hulu Selangor.

Sunday, August 7, 2011

PAS menghalalkan segalanya demi Putrajaya?

Dalam sehari dua ni, sibuk diperkatakan tentang isu sebuan Jabatan Agama Islam Selangor dan Polis keatas sebuah gereja yang dipercayai melakukan upacara memurtadkan orang Islam. Tapi, yang paling mendapat tumpuan ialah apabila Hassan Ali, Exco kerajaan negeri yang berkaitan agama Islam mempertahankan tidakan JAIS dan Polis itu. 

Menteri Besar Selangor yang akan tercatat sebagai MB Gagap Pertama Selangor pula memohon maaf atas tindakan JAIS itu dan akan menyiasat. Aduyai, apa cerita ni weh? MB dgn Exco tak sebulu. Ni baru perintah negeri ni, ada hati pulak nak perintah negara. Cuba bayangkan impak bila PM tak selalu tak sependapat dgn Menteri dan lebih malang bila PM itu akan mengikut telunjuk kapiaw. Malang2.

Tapi isu ini makin lama makin panas. PAS Pusat mengadakan mensyuarat pada hari ini, Ahad 07082011. Meeting punya lama, lepas tu Hassan Ali keluar tanpa sebarang komen. PAS pulak cakap nak jumpa dgn Gereja dan JAIS dulu. Ish3. Pimpinan PAS sendiri tak percaya dengan Hassan Ali? Mereka lebih percaya cakap siapa agaknya? Adakah akan keluar permohonan maaf rasmi dari PAS? Adakah PAS akan menghalalkan segala2nya untuk mencapai matlamat Pakatan Rakyat ke Putrajaya? Soalan2 ni masih belum terjawab secara rasmi tapi kepada mereka yang masih ada akal dan fikiran yang waras, boleh tau sama ada soalan ini dah terjawab atau tidak.

p/s: Masa pemerintahan Barisan Nasional, ada ke masalah JAIS, UNISEL, SYABAS, dll? Siapa yang sebenarnya memerintah dengan profesional? Fikir2 kan :)

No comments:

Post a Comment