"Kemenangan di Hulu Selangor ini merupakan satu peralihan yang sangat besar ertinya sebab kita bertanding di sebuah negeri yang dikuasai parti (pakatan) pembangkang, kita berjaya menawan semula kawasan ini dalam sebuah negeri yang dikuasai (pakatan) pembangkang,” PM selepas pengumuman kemenangan BN di Hulu Selangor.

Saturday, July 10, 2010

AnWAR : AZMIN MB SELEPAS HARIRAYA?

1. Bukan rahsia lagi AnWAR kini terdesak memilih TS Khalid atau Azmin di Selangor. Segala tindakan AnWAR diwajarkan atas nama reformasi w/pun AnWAR sendiri tidak lagi menyebut perkataan itu. Krisis Khalid-Azmin bermula sebaik saja pembangkang menang di Selangor! Kini Khalid MB dan Azmin Ketua PKR di Selangor....


2. Terbaru AnWAR umumkan TS Khalid tetap menjadi Ketua bagi pakatan di negeri Selangor semasa majlis meraikan TS sebagai MB. Mengagak akan timbul kecelaruan selepas pengumumannya itu, AnWAR mewajarkan konon beliau tidak mahu mengikut tradisi BN/UMNO. Kononnya ini adalah kepimpinan gaya baru.

3. Pentadbiran di Selangor kini caca-marba. Kuasa politik dan kuasa eksekutif pentadbiran negeri telah diasingkan. Ini sekaligus menepati telahan pemerhati politik yang sekian lama menyatakan AnWAR sentiasa mengamalkan dasar pecah dan perintah. Beliau tidak mahu pemegang kuasa politik dan eksekutif terlalu berkuasa!

4. Yang boleh berkuasa dalam PKR hanyalah dirinya. Pastinya pemecahan itu bakal mewujudkan persaingan kuasa di Selangor. Penyokong masing-masing akan menumpukan bagaimana untuk menguatkan kedudukan bos masing-masing. Yang menjadi mangsa adalah mereka yang tidak mahu berpihak serta ikhlas mahu berkhidmat.

5. Kini, penyokong Khalid tidak boleh mendengar nama Azmin, begitu juga sebaliknya. Akan banyak masa dibuang untuk kerja-kerja politik nanti. Namun percayalah, tidak akan ada pemenang selagi mana individu tertentu akan menang bertempur dengan Azmin. Ini kerana menentang Azmin bermakna menentang AnWAR.

6. Azmin tidak pernah berhadapan dengan musuhnya secara 'jantan'. Beliau adalah 'betina' kerana sering berselindung 'dibawah' AnWAR. AnWAR sentiasa ada 'diatas' melindungi orang kesayangannya. Ini yang perlu disedari penyokong PKR termasuklah Khalid Ibrahim. Penyokong Khalid juga perlu segera membuka mata!

Saya percaya AnWAR mahu keadaan ini berlaku segera. Sumber terdekat juga memaklumkan Azmin telah memberitahu penyokong dan keluarganya beliau sudah bersedia mengambil alih jawatan MB dari TS Khalid selepas hariraya Aidil Fitri nanti. Konon beliau tidak berapa mahu tetapi AnWAR yang bersungguh-sungguh mahukannya kerana tidak berpuashati dengan prestasi Khalid menerajui Selangor.....

Sama-sama kita tunggu episod seterusnya. Berita ini diperolehi dari teman PKR yang tidak cenderung kepada Azmin.

No comments:

Post a Comment